Scoutfit

Een scoutfit bestaat uit een das met dasring, uniform, installatieteken en speltakteken. Deze kunnen allemaal worden gekocht bij de scoutshop, online of in een van de winkels.

Das en dasring

Bij scouting Bekkerveld dragen wij allemaal de schotse das Cameron Erracht

das

Bij scouting Bekkerveld hebben we geen standaard dasring. De meeste van onze leden hebben een gevlochten of driehoek dasring.

Uniform

Elke speltak heeft zijn eigenkleur uniform. Rood voor bevers, groen voor welpen, beige voor scouts, brique voor explorers en blauw voor pivo’s.

Vergeet niet de naam in de blouse te zetten wanneer deze is gekocht.

Installatieteken

Het officiële teken voor op de ScoutFit blouse om aan te geven dat lid bent van Scouting Nederland.
Het installatieteken wordt op de linkerborstzak van het inform gedragen.

4232_54300_1

Speltakteken

Het speltakteken is de badge die laat zien bij welke speltak je zit.
Het speltakteken wordt op de rechter borstzak van het uniform gedragen.

Installatie

Scouting kent de traditie een nieuw lid van een speltak te installeren. Het installeren vindt één tot twee keer per jaar plaats en is niet alleen voor de nieuwe leden van de groep maar ook voor nieuwe leden van een speltak. Je wordt dus geïnstalleerd als je bent ‘overgevlogen’ naar een oudere speltak en als je voor het eerst bij Scouting bent.

Bij de installatie doet de scout een belofte. De scout belooft dan zijn best te gaan doen voor de groep, iedereen te helpen en plezier te hebben in het Scoutingspel.